Platform voor de tuin- en groenprofessional
Duurzame vijvers verdienen topkwaliteit
Distri Pond voorziet een A tot Z-begeleiding van tuinaannemers en andere groenprofessionals.

Duurzame vijvers verdienen topkwaliteit

Het zijn tumultueuze jaren geweest in de vijverbusiness. Na het plotse succes van de coronajaren, toen iedereen zijn tuin in sneltempo en vaak eigenhandig tot een oase van rust en verkoeling wilde transformeren, wordt er tegenwoordig weer opmerkelijk minder in een natuurlijke waterpartij geïnvesteerd. Distri Pond, sinds jaar en dag gekend als totaalaanbieder voor vijveraanleg en -onderhoud, nam de evolutie als grond voor reflectie en keert nu terug naar de essentie: een complete begeleiding van professionele projecten. “Er worden misschien minder vijvers aangelegd, maar samen zullen we ervoor zorgen dat de kwaliteit hoger ligt”, klinkt het bij salesdirector Johan Wouters.

Vijver, wadi, zwemvijver, zwembad, hybride zwembad … keuze is er voor de waterminnende tuineigenaar alvast genoeg. “In de eerste plaats moet men begrijpen wat het verschil is”, benadrukt Johan. “Veel mensen denken bijvoorbeeld nog dat een hybride zwembad volledig vrij is van chloor, of dat een zwemvijver zomaar tot 32°C verwarmd kan worden. Niets is minder waar. Voor ons begint daar dan ook de essentie: we specialiseren ons in natuurlijke waterpartijen waarin het biologisch leven en evenwicht essentieel is. Dat doen we vanaf nu weer heel bewust in samenwerking met de professionele tuinaannemer.”

Zijn er speciale wensen of specifieke problemen, dan denkt Distri Pond mee na over een slimme oplossing.

Professionele begeleiding

De scherpgestelde strategie van Distri Pond is een reactie op de tanende kwaliteit in het vijverlandschap. “Corona zorgde weliswaar voor een enorme boost, maar betekende tegelijk een daling in niveau. Vijvers werden snel-snel aangelegd, concepten uitgehold, goedkope en vaak minderwaardige folies en pompen in groten getale verkocht. Door ons op de professional te richten, willen we een tegenbeweging inzetten. Eentje waarin de kwantiteit misschien daalt, maar we wel zeker zijn dat de vijvers die aangelegd worden sterk, kwalitatief en duurzaam zijn.”

Johan spreekt van een A tot Z-begeleiding van tuinaannemers en andere groenprofessionals. “We hebben onze concepten volledig afgestemd op hun noden, geven antwoorden op alle technische vragen, selecteren samen het juiste vijvertype, filtersysteem, pompdebiet, enzovoort en bieden alle benodigde producten aan. Zijn er speciale wensen of specifieke problemen, dan denken we mee na over een slimme oplossing én we informeren aannemers over alle relevante wetgeving rond plaatsing, elektriciteit …”

In het retailgamma verschuift de focus naar een beperkt aantal sterke merken met exclusiviteit.

Focus op sterke merken

Ondertussen verzekert Johan dat het retailgamma van Distri Pond blijft bestaan en nog steeds via de gekende weg, met name de distributiepartners, verdeeld zal worden. Wel zal de focus uitdrukkelijk komen te liggen op een beperkt aantal sterke merken met exclusiviteit. Het gaat onder meer om EPDM van SealEco en Elevate (het voormalige Firestone), talloze producten uit gerecycleerd plastic van Ecoo, onderhoudsproducten van AquaticScience en pompen en andere technische producten van het Duitse Messner. “Net als in de projecten, ligt onze focus hier op kwaliteit. In tegenstelling tot heel wat goedkopere alternatieven, hebben de pompen van Messner bijvoorbeeld nog een volledig metalen pomphuis, kan elk onderdeel vervangen worden en wordt er tot vijf of zes jaar garantie geboden. Daarenboven verwachten we in de loop van 2025 van hen een nieuwe lijn frequentiegestuurde pompen geschikt voor hogere debieten en een grotere opvoerhoogte, maar met hetzelfde kenmerkende lage verbruik.”

Distri Pond specialiseert zich in natuurlijke waterpartijen waarin het biologisch leven en evenwicht essentieel is.

Groeiend team

Om de nieuwe strategie te ondersteunen, investeert Distri Pond ondertussen ook in menselijk kapitaal. “Naast onze projectgerichte buitendienst, die zich vooral op de retailklanten richt, hebben we voor de opvolging en begeleiding van projecten nu ook een projectmanager in dienst. Om het werkterrein verder uit te breiden, hopen we daar het komende jaar minstens nog een extra collega aan toe te voegen. Daarnaast bouwen we het inside-salesteam verder uit. Zij verzorgen het geheel aan contacten met onze dagelijkse klanten. Zo zorgen we op beide sporen voor de beste ondersteuning. Bovendien verhuizen we vanaf 1 januari 2025 naar de Bell-Telephonelaan 2B in Geel. Daar hebben we meer magazijnruimte waardoor we onze logisitieke activiteiten nog verder kunnen optimaliseren.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten