NLFR

Platform voor de tuin- en groenprofessional
Administratieve software helpt De Vlieger & Zn al ruim tien jaar vooruit
Johan De Vlieger en Véronique Hendrikx gebruiken de software vooral voor prijzenbeheer, offertes en materiaalbeheer.

Administratieve software helpt De Vlieger & Zn al ruim tien jaar vooruit

Sinds vorig jaar gaat Groensoft, net als alle andere digitale administratieve oplossingen van de vroegere Use IT Group, door het leven als Visma Bouwsoft. Met uitzondering van het openingsscherm verandert er voor gebruikers evenwel niets. De functionaliteiten blijven dezelfde en ook de vier pijlers van het programma – tijdwinst, financieel en administratief inzicht, betaalbaarheid en all-in-one – blijven overeind. En laat dat net de reden zijn waarom tuinaannemersbedrijf De Vlieger & Zn al ruim tien jaar met Bouwsoft werkt.

De Vlieger & Zn is een klein familiebedrijf uit het Oost-Vlaamse Beervelde, gespecialiseerd in het ontwerp en de aanleg van tuinen en zwemvijvers. Zelf telt het aannemersbedrijf vandaag zes personeelsleden, maar daarnaast wordt ook regelmatig een beroep gedaan op onderaannemers. 

“Onze eerste ervaring met Bouwsoft dateert al van meer dan tien jaar geleden”, vertelt huidig zaakvoerder Johan De Vlieger. “Omdat er vooral bij zwemvijvers heel wat werken en materialen terugkeren, zochten we toen naar een manier om onze offertes te stroomlijnen. Sindsdien maken we al onze offertes met Bouwsoft. Vooral mijn vrouw Véronique, die instaat voor de administratie, maakt er veel gebruik van.”

Groensoft is nu Visma Bouwsoft, maar met uitzondering van het beginscherm verandert er voor de gebruikers niets.

Altijd de juiste prijs

Bouwsoft biedt De Vlieger & Zn niet alleen een manier om standaardoffertes te optimaliseren en actualiseren, maar behoedt het bedrijf vooral voor fouten in de prijszetting. “Met de sterk fluctuerende prijzen van vandaag is dat geen overbodige luxe”, aldus De Vlieger. “Ik heb genoeg verhalen gehoord van aannemers die gratis gewerkt hebben omdat ze de prijzen op hun offertes niet tijdig aangepast hadden. In Bouwsoft gebeurt dat centraal en worden onze offertes bijgevolg automatisch bijgestuurd.”

De Vlieger volgt de prijzen nog handmatig op, maar inmiddels bestaat ook de mogelijkheid om een rechtstreekse koppeling te maken met diverse leveranciers. 

“We engageren ons heel expliciet voor de bouw-, installatie- en groensector”, vertelt Gianni Boone, commercieel directeur van Visma Bouwsoft. “Daarom proberen we ook zoveel mogelijk leveranciers uit de sector in ons verhaal mee te trekken. Op vandaag kan er al met een twaalftal grote spelers een automatische koppeling met dagprijzen gelegd worden. Dat betekent dat je in elke offerte gegarandeerd de juiste prijs hebt staan. Niet zomaar, maar exact volgens jouw eigen prijsafspraken met de fabrikant of leverancier!”

Visma Bouwsoft blijft fors investeren om de mobiele toepassingen uit te breiden.

Op maat van sector en bedrijf

De koppeling met relevante leveranciers is maar één zaak waaruit blijkt dat Bouwsoft trouw blijft aan zijn niche. Johan De Vlieger merkt het ook aan gebruik en ondersteuning. “Een grote troef van Bouwsoft is dat het gebruiksvriendelijk is, ook voor iemand die niets van computers of IT af weet. Daarenboven ben ik altijd onder de indruk van hoe snel en accuraat de service is. De mensen van de helpdesk kennen ons jargon, weten welke technische specificaties voor ons belangrijk zijn, en slagen er steevast in om op een begrijpbare manier ondersteuning te bieden.”

Tegelijk laat Visma Bouwsoft toe om de software volledig op het eigen bedrijf af te stemmen. Boone: “De mogelijkheden van onze digitale oplossingen zijn enorm uitgebreid, maar door ons modulair systeem betaalt de klant enkel wat hij nodig heeft. Wij kunnen een tuinaannemer immers niet vertellen hoe hij zijn bedrijf moet leiden. We kunnen enkel de nodige tools aanleveren; het is aan onze klanten om te beslissen wat voor hen relevant is. Onze planningstool, die in september gelanceerd wordt, zal door heel wat klanten bijvoorbeeld als een grote meerwaarde gezien worden.”

Tuinaannemer Johan De Vlieger (rechts) is onder de indruk van de service van Visma Bouwsoft. Gianni Boone (links) beaamt: “De mensen van onze helpdesk zijn fantastisch!”

De toekomst is mobiel

Voor Johan De Vlieger is alvast duidelijk dat prijzenbeheer, offertes en materiaalbeheer hem het meest winst kunnen opleveren. Toch ziet hij ook het belang van nieuwe, mobiele functionaliteiten in. “Vandaag maken we enkel nog maar gebruik van de gratis app”, geeft hij toe. “Die gebruiken we vooral om op locatie zaken op te zoeken of offertes te bekijken. Zo heb je altijd alles bij de hand. Maar de kans is groot dat we binnenkort wel een stapje verder zullen gaan. De toekomst is nu eenmaal mobiel.” Gianni Boone beaamt: “We blijven fors investeren om de mobiele toepassingen uit te breiden.“ 

VISMA BOUWSOFT – Stand 1748
www.bouwsoft.be

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details