- Algemeen
- Productinformatie
- Tuinbeheer
- Land- & tuinbouwmachines
- Sport- & golfterreinen
- Zwemvijvers & -baden
Voor wie dag in dag uit op locatie werkt, is het bedrijfsvoertuig niet alleen een vehikel om zich van A naar B te begeven, maar doorgaans ook kantoorruimte, lunchroom en simpelweg onmisbare compagnon. Je kiest dus maar best voor een exemplaar dat mooi bij hedendaagse normen en verwachtingen aansluit. Een missie waarvoor IVECO zich met nieuwe adaptieve en intelligente oplossingen voor de inmiddels gekende Daily blijft inzetten.
De Daily is al meer dan 40 jaar een favoriet voertuig in de groensector en heeft zich doorheen die periode keer op keer aangepast aan veranderende noden en normen. Trouw aan dat erfgoed maakt IVECO vandaag opnieuw gebruik van geavanceerde technologieën om de bestelwagen aan de werkomstandigheden van de hedendaagse groenprofessional aan te passen en zowel de rij- als de werkervaring naar het hoogste niveau te tillen. Een greep uit de laatste nieuwigheden.
In de woning is spraaktechnologie aan een stevige opmars bezig, en met IVECO Driver Pal krijg je ook in de nieuwe Daily op een heel eenvoudige manier toegang dat je volledige digitale leven. Onder de noemer MYIVECO laat een vocale en digitale ‘driver companion’ zo bijvoorbeeld toe om met een eenvoudig commando de gezondheidsstatus van het voertuig te controleren, het navigatiesysteem in te stellen of zelfs begeleiding in te schakelen voor een veiliger of ecologischer rijgedrag. Met MYCOMMUNITY word je dan weer rechtstreeks in contact gebracht met andere chauffeurs, om zo informatie uit te wisselen over onder meer het verkeer.
Rugpijn is vijand nummer één voor wie lange tijd in de wagen zit. De nieuwe Daily is daarom uitgerust met nieuwe stoelen in traagschuim. Dat vormt zich naar het lichaam, zorgt voor een gelijkmatige gewichtsverdeling en vermindert drukpieken zo met maximaal 30 procent. Een industrieprimeur voor lichte bedrijfsvoertuigen.
Het 20 millimeter langere en 15 millimeter dikkere voorkussen zorgt voor een comfortabele rij-ervaring, ook voor langere mensen, en dankzij de nieuwe verdikte zijsecties, voorzien van 15 millimeter schuim met hoge dichtheid, wordt ook de veiligheid verbeterd.
Met zijn uitgebreide motoropstelling, bestaande uit een 2,3 liter F1A met vermogens tussen 116 en 156 pk en een 3,0 liter F1C met vermogens tussen 160 en 207 pk, blijft de nieuwe Daily trouw aan zijn reputatie voor veelzijdigheid.
Ook de nieuwe handgeschakelde transmissie draagt hieraan bij. Met haar zes versnellingen zorgt zij namelijk voor een uitstekende schakelbaarheid in alle omstandigheden. Zo is de hoge precisie een belangrijke troef in stedelijk gebied, terwijl de koppelverhoging van maximaal 15 procent vooral de prestaties in veeleisende toepassingen verbetert.
Tot slot hebben zowel de motor als de transmissie een positieve impact op de Total Cost of Ownership van de nieuwe Daily. In de WLTP-cyclus zorgt de 2,3 liter F1A-motor bijvoorbeeld voor een brandstofbesparing van wel 6 procent op ten opzichte van het vorige model. De nieuwe transmissie, op haar beurt, heeft als ecologisch en economisch voordeel niet alleen een verhoogde duurzaamheid – tot wel 18 procent – maar ook een verlenging van het onderhoudsinterval tot 350.000 km, waardoor bijvoorbeeld geen olieverversing meer vereist is.
Combineer dat allemaal met de bijna nul CO2-uitstoot van de Daily CNG – in het bijzonder wanneer je met biomethaan tankt – en je bent verzekerd van een duurzaam en comfortabel bedrijfsvoertuig dat overal welkom is, ook in stadscentra en gebieden met veel verkeer.