Makita lanceerde begin april de Europese campagne ‘Feel the Energy’. Met deze campagne vraagt het merk de aandacht voor het XGT-accuplatform. “We willen de groenprofessional laten voelen hoeveel energie XGT hen kan geven.”
De campagne is vooral gericht op de groenprofessional, vertelt Axel Bervoets, marketingmanager Makita Belux: “We willen aan deze doelgroep laten zien dat we een kwalitatief hoogwaardig accuplatform hebben, dat perfect bij hun behoeften past. We hebben reclamebureau Dentsu ingeschakeld om het platform breder kenbaar te maken in de markt. Er zijn inmiddels een aantal mooie promotiemiddelen ontwikkeld. Zoals een video met de Britse muziekproducer Andy Cato, bekend van Groove Armada.” Cato is tevens eigenaar van een duurzaam landbouwbedrijf en laat in de video zien welke machines werken op het XGT-platform, onder begeleiding van zijn eigen hit Superstyling. De video is inmiddels onder meer verspreid via sociale media.
Daarnaast zijn er influencers ingeschakeld als ambassadeur van Makita. Zij zullen de komende periode posts opstellen over de mogelijkheden met en de highlights van het XGT-platform. Ook is het merk tijdens deze campagne extra zichtbaar in vakbladen, online en op billboards. Begin maart startte al de actie waarbij gebruikers bij aanschaf van een XGT-machine na registratie een BL4040F-accu cadeau krijgen. Deze actie loopt door tot eind september.
De BL4040F-accu bevat cellen met een unieke chemische samenstelling en een innovatieve ‘tabless’ structuur, waardoor de interne weerstand lager is. Daardoor warmt de accu minder snel op en ligt het piekvermogen hoger. De BL4040F is even compact en licht als de BL4040. Ze is uitermate geschikt voor toepassingen die een hoog vermogen vereisen, maar waar de machine tegelijkertijd ook compact en licht moet zijn. De ideale accu dus voor bijvoorbeeld een (tophandle) kettingzaag, stokkettingzaag of bosmaaier.
Met de campagne wil Makita laten zien dat XGT een uniek platform is met een uitwisselbaarheid van inmiddels meer dan 220 machines. Door de combinatie van borstelloze motoren, high-end controllers en digitale communicatie, kunnen deze maximaal presteren. De campagne loopt in maar liefst 28 landen.
Bervoets: “Door de campagne breed uit te rollen, willen we ook de jongere generatie aanspreken. Het gaat niet meer puur over machines, maar om wat je er allemaal mee kunt. Ik denk dat we in deze campagne heel goed laten zien hoe innovatief dit platform is. Daarnaast zijn onze adviseurs uiteraard altijd op pad om demonstraties te geven of eindgebruikers de machines zelf te laten proberen. Zij kunnen dan ervaren dat XGT-machines zeker niet onderdoen voor benzinevarianten.”
Overigens betekent de aandacht voor XGT niet dat het LXT-platform een ondergeschoven kindje is, geeft Bervoets aan. “We vergeten LXT zeker niet. Ook dit platform wordt nog continu uitgebreid met 18V- of 2x18V-machines. Het is nog steeds ons grootste platform en zeer geschikt voor een zeer breed gamma van toepassingen.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Makita.