- Algemeen
- Productinformatie
- Tuinbeheer
- Land- & tuinbouwmachines
- Sport- & golfterreinen
- Zwemvijvers & -baden
Met een sterke ploeg, bijzondere aandacht voor details, en een vlotte opvolging en communicatie probeert Tuinen Hoflack uit Langemark zich bij zowel particuliere als commerciële en publieke klanten te onderscheiden. Niet toevallig verwachten ze bij het familiebedrijf dat ook hun eigen professionele partners die eigenschappen aan de dag leggen. Visma Bouwsoft, het voormalige Groensoft, maakt dat alvast waar. Tuinen Hoflack maakt immers al zo’n twaalf jaar gebruik van de administratieve software.
Tuinen Hoflack evolueerde in 1997 van kwekerij tot hoveniersbedrijf, gespecialiseerd in aanleg en onderhoud van zowel publieke groenprojecten als particuliere tuinen.
“In 2010 bleek dat er voor ons toenmalige facturatiepakket geen opvolging meer was”, vertelt Hilde Ver Eecke, die samen met haar echtgenoot Patrick Hoflack aan het hoofd staat van het familiebedrijf. “Na een korte introductie zijn we toen op Groensoft – nu Visma Bouwsoft – overgeschakeld. In eerste instantie enkel voor facturatie en betalingscontrole, maar vervolgens ook snel voor de opmaak van werkbonnen, vorderingsstaten, enzovoort. Dat heeft ons de voorbije twaalf jaar al heel wat tijdwinst opgeleverd.”
Tijdwinst is niet de enige reden waarom Tuinen Hoflack jaar na jaar voor Visma Bouwsoft blijft kiezen.
“Al tijdens die eerste introductie was ik onder de indruk van het gebruiksgemak”, herinnert Hilde Ver Eecke zich. “We kregen een korte opleiding en konden meteen aan de slag. Ook de extra medewerkers die sindsdien toegang kregen tot het platform, hadden het snel onder de knie. En hebben we toch eens een probleem, dan hebben we maar de telefoon te nemen of een ticket in te dienen op de support site. Net zoals wij voor onze klanten steevast een snelle en gepaste oplossing proberen te vinden, weten we dat de supportmedewerkers van Visma Bouwsoft ons meteen te hulp schieten.”
Sinds zoon Stive Hoflack in augustus mee in het bedrijf stapte, zijn de plannen voor Visma Bouwsoft overigens enkel maar gegroeid.
“We willen alles nog verder stroomlijnen”, aldus de nieuwe generatie. “Zo zullen we steeds meer gebruikmaken van de eenheidsprijzen en bijvoorbeeld de communicatiemogelijkheden van de software. Daarnaast zal ook de mobiele app een belangrijke pijler worden om rechtstreeks op de werf werkbonnen en offertes te raadplegen, tijdsregistratie te doen, enzovoort. Zo reduceren we niet alleen onze papierberg, maar kunnen we ook sneller handelen en verbeteren we de opvolging.”
“Een goed plan”, vindt Gianni Boone, commercieel directeur van Visma Bouwsoft. “Zo is de software nu eenmaal geconcipieerd: als een modulair pakket dat alsmaar blijft ontwikkelen en samen met de groenbedrijven meegroeit.”
Voor meer info, surf naar www.bouwsoft.be
Neem dan rechtstreeks contact op met Visma Bouwsoft.
Contact opnemen